Site Logo

Het is nu za okt 25, 2014 12:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: welke kaas en fetta en geitenkaas is vegetarisch
BerichtGeplaatst: ma jul 23, 2007 1:55 pm 

Hallo,

wil weten welke kaas en fetta en geitenkaas vegatarisch is...dus waar geen stremsel in zit.

graag een reactie

Groet Benjamin

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 23, 2007 2:32 pm 

In de meeste supermarkten heb je kaas van 'de groene koe' die vegetarisch is; bij de albert heijn is de biologische kaas vegetarisch; daar zit plantaardig stremsel in. Verder is cheddar kaas en andere engelse kazen voor zover ik weet altijd met plantaardig stremsel, franse kazen niet. De mozzerella van de aldi is ook vegetarisch, iemand hier kan je daar vast het merk van vertellen? Voor feta en geitenkaas zul je denk ik naar de biologische/natuurvoedingswinkel moeten, die heb ik nog niet bij een gewone supermarkt gezien.

~Ik geloof alles, en nog veel meer~

~De toekomst is niet wat er gaat gebeuren, maar wat wij gaan doen~

Profiel  

Berichttitel: Cheddar
BerichtGeplaatst: wo feb 06, 2008 4:55 am 

Ben je 100% zeker over de cheddar? Mijn mams wilde me die namelijk voeren, maar er staat niet expliciet op waarmee de kaas die daarin zit gestremd wordt...

[Ik ben nieuw trouwens ;)] Aangenaam allemaal :)

Marianne

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 06, 2008 5:54 am 
iii

Laatst bijgewerkt door sterreman op vr feb 15, 2008 11:22 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichttitel: Re: Cheddar
BerichtGeplaatst: wo feb 06, 2008 7:39 pm 

Mianneke88 schreef:
Ben je 100% zeker over de cheddar? Mijn mams wilde me die namelijk voeren, maar er staat niet expliciet op waarmee de kaas die daarin zit gestremd wordt...

[Ik ben nieuw trouwens ;)] Aangenaam allemaal :)

Marianne

Als 'ie echt uit Engeland komt wel ja, kan zijn dat er ook in andere landen kaas gemaakt wordt onder die naam die niet vegetarisch zijn. Ik weet niet of Cheddar een beschermde naam is.

Sorry! Effe gezocht op Wiki en Cheddar is niet altijd vegetarisch! Maar tegenwoordig vaak in Engeland dus wel, je moet letten of er Rennet, Chymosin of Rennin in zit, de eerste is niet vegetarisch de ander 2 wel.

Citaat:
Food ingredients used during manufacture

Milk
Generally, the milk is raw milk (whole or 3.3%). The milk must be "ripened" before adding in the rennet (see below). The term ripening here means allowing the lactic acid bacteria to lower the pH of the solution, which aids greatly in the coagulation of the milk.

Lactic acid bacteria
Lactic acid bacteria (LAB) are responsible for turning lactose into lactic acid, thereby reducing the pH of the solution. When the pH is lower, the protein is more easily precipitated. This is vital for the production of cheese curds that are later formed into cheddar.

Rennet/chymosin/rennin
Rennet is an enzyme that is collected from the stomach of a milk-fed calf. In more recent years, this enzyme is commonly produced by using modified bacteria and has adopted the name Chymosin and Rennin. This enzyme is responsible for the coagulation of the milk proteins to produce curds. Coagulation can also be achieved using acids, but the resulting cheddar will not be as high quality.

~Ik geloof alles, en nog veel meer~

~De toekomst is niet wat er gaat gebeuren, maar wat wij gaan doen~

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 08, 2008 1:54 am 

Oke! Super bedankt :)

Mijn mammie is ook blij, want ik kan die van haar dus prima eten ;)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur