Site Logo

Het is nu di okt 21, 2014 10:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: vegetarische schoenen
BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2011 7:13 pm 

Hey,

Vandaag was ik na werk foto's ophalen. Tot mijn grote ergernis zag ik zoveel winkels met bont in de etalages. Nu ben ik ook al bijna 10 jaar vegi. Het word ook tijd dat ik leerloze schoenen ga kopen, maar ik zie alleen van die rare creaties!

Ik ben nogal kieskeurig. Ik draag Albert Nolten, Manfield en Nike Shox hoofdzakelijk. Ik ben heel moeilijk met schoenen. De meeste schoenen die dier vriendelijk zijn, zien er zo fout uit.

Weet iemand een site of winkel waar ze stijlvolle vegi schoenen verkopen? Leer is ook geen onschuldig produkt. Het schijnt dat er op grote schaal ook honden en katten leer verwerkt zit in allerlei produkten. Dit is niet te traceren, want het DNA materiaal is vernietigd.

Om het plaatje rond te maken, moeten die schoenen en andere dingen er ook uit, want anders hebben die carnivoren ergens gelijk. Ze staan pas echt paf als werkelijk alles diervriendelijk is! Reken maar dan gaan ze echt een blokje om, want dan hebben ze niets meer om je aan te vallen!

Maar omdat nog weinig mensen ook geen leren schoenen kopen, blijven er nog veel van die rare ontwerpen rond lopen. Hierdoor blijven wij geassocieerd met geiten wollen sokken en sandalen.

Profiel  

Berichttitel: Re: vegetarische schoenen
BerichtGeplaatst: do okt 06, 2011 8:55 am 

Vega Life heeft een best groot aanbod veganistische schoenen www.vega-life.nl. Ze hebben zowel een webshop als een winkel in Amsterdam.

Heb je de nieuwsbrief al? http://www.vegetariers.nl/aanmelden-nieuwsbrief
Volg ons op twitter: @veganieuws
En op Facebook: http://www.facebook.com/Vegetariersbond

Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 06, 2011 6:32 pm 

Sorry, maar die schoenen zien er echt niet!!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 07, 2011 7:30 am 

GreenBay schreef:
Sorry, maar die schoenen zien er echt niet!!!

Heb je iets verder gekeken? Bijvoorbeeld hier:

http://www.vega-life.nl/webshop/index.php?cPath=106_121

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 07, 2011 11:08 am 

Bij En& hebben ze heel veel prachtige schoenen die heel stijlvol en modern zijn, van het merk Beyond Skin. Allemaal zonder leer en (gedeeltelijk) van gerecycled materiaal.
Ze hebben wel alleen vrouwenschoenen.
http://www.en-enn.nl

Verder zijn hier veel merken en (web)winkels te vinden voor veganistische schoenen, misschien zit daar wat bij voor je:
http://veganisme.org/wiki/index.php/Schoenen

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 07, 2011 1:07 pm 

Leuke schoenen op deze site
http://www.vegetarian-shoes.co.uk/airseal_footwear/airseal_20_eye_boot_black/10412_p.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 08, 2011 8:22 pm 

Als je gewoon recht vooruit kijkt tijdens het lopen zie je je schoenen niet eens, dus dan maakt niet zo uit hoe ze eruit zien.

Ik heb altijd canvas schoenen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 10, 2011 11:18 am 

Ik wilde echt precies hetzelfde vragen. Niet leren schoenen vind ik vaak vervelend zitten en ik krijg er vaak blaren van. Weet niet of het toeval is, of dat leer een stuk beter is voor je voeten. Het liefst zou ik helemaal geen leren schoenen meer dragen, maar er natuurlijk ook wel leuk uitzien:) Dus wie weet er een schoenenwinkel rond Amsterdam waar ze betaalbare niet leren schoenen verkopen? Zou me heel erg helpen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 10, 2011 3:55 pm 

karin88 schreef:
Dus wie weet er een schoenenwinkel rond Amsterdam waar ze betaalbare niet leren schoenen verkopen? Zou me heel erg helpen...

Deze zit niet ver van Centraal Station af.

www.vega-life.nl

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 10, 2011 6:29 pm 

En ze hebben best vaak heel leuke aanbiedingen bij de schoenen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 16, 2011 7:14 pm 

Ik heb wat rond gekeken maar voor dames schoenen gaat het wel, maar heren schoenen daar heb ik nog steeds niets gezien dat in de buurt komt van van Bommel, Ermenegildo Zegna. Er zit wel iets bij voor vrije tijd, maar echt stijlvolle schoenen, dan krijg je van die total dork style, daar ga ik echt niet mee lopen. Ik heb broque modellen gezien, maar als ik die schoenen zie, dan vraag ik mij af of de ontwerpers dronken zijn. Of kan je geen broque maken van vega schoenen? Ik zie dat ze dames schoenen ook erg stijlvol kunnen maken.

Doordat er dus zoveel van die belabberde ontwerpen gemaakt worden, blijft vega geassocieerd met foute mode.

Het is ook moeilijk te vinden en de schoenen zijn gewoon niet mooi. Zo blijven veel vegetariers ook leer kopen en zo kunnen de carnivoren ons altijd niet serieus nemen.

Het lijkt er gewoon op dat vega schoenen gemaakt en gekocht worden door mensen met een hele andere smaak.

Eerlijk gezegd zit hier een gat in de markt. Voorlopig is die klein en daarom gaan de grote merken er zeker niet in investeren. Het zou geweldig zijn als men een vega schoen gewoon gaat kopen omdat hij mooi is! Heel goed van Natalie Portman dat ze anti leer lijn promoot, maar dit moet dus veel meer en ook bekende heren moeten het doen!

Gewoon schoenen met lijnen zoals dit bijvoorbeeld:
http://funfeaver.blogspot.com/2011/09/l ... cello.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 16, 2011 9:14 pm 

Ik heb destijds "Vegetarian Shoes" schoenen gekocht, die niet misstaan bij een net pak. Voor mij hoeft het niet de laatste mode te zijn.
Normaal loop ik zomer en winter (tenzij er echt veel sneeuw ligt) op goedkope katoenen schoenen. Ook als het regent.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 8:08 am 

Ik heb nog Nike Shox die helemaal leerloos zijn.
Nu draag ik voornamelijk Converse. Ik heb een volledig zwart paar voor nette gelegenheden. Ik wil liever geen nepleer, want dan denkt iedereen dat ik echt leer draag. Door duidelijke niet leren schoenen te dragen maak ik ook subtiel een statement.
Als het voor werk oid echt zou moeten zou ik wel ene paar nette nepleren schoenen kopen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 9:37 am 

Ik moet mijn "Vegetarian Shoes" uittrekken om een statement te maken. Ook heb ik een paar zwart katoenen van Paladium.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur